FAQ

FAQ – NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA:

1. Czy wynajem jest ograniczony limitem kilometrów?

Znaczna część samochodów w naszej flocie nie posiada limitu kilometrów. Limit stosowany jest jedynie w samochodach z silnikiem diesla oraz w przypadku wyjazdu samochodem za granicę. Wówczas limit ten wynosi 400 km na dobę. W przypadku wynajmu długoterminowego obowiązuje limit kilometrów ustalany jest indywidualnie.
Szczegółowe informacje na temat limitów znajdują się również w warunkach wynajmu.
Przed wynajmem nasz pracownik udzieli wszystkich informacji dotyczących limitu kilometrów na konkretny samochód.

2. W jaki sposób można dokonać rezerwacji samochodu?

Rezerwacji można dokonać przez formularz kontaktowy na naszej stronie www.osekrent.pl, wysyłając do nas maila, lub bezpośrednio dzwoniąc do któregoś oddziałów.

3. Jakie dokumenty są niezbędne, aby móc wynająć samochód?

Niezbędne są dwa dokumenty ze zdjęciem. Wymagane są prawo jazdy, drugim dokumentem może być dowód osobisty lub paszport.

4. Co to jest depozyt?

Depozyt to kwota, która jest blokowana na czas wynajmu samochodu. Wysokość depozytu różni się w zależności od segmentu. Zostaje on odblokowany w całości, jeżeli samochód nie zostanie uszkodzony, a paliwo będzie zatankowane do pełna tak jak w czasie odebrania pojazdu. Odblokowanie depozytu przez Bank nastąpi maksymalnie do 14 dni po zakończeniu wynajmu.

5. Czy prowadzić samochód może wyłącznie osoba, która go wynajęła?

Nie tylko. Dodatkowego kierowcę można zgłosić podczas rezerwacji samochodu lub jego odbioru, musi on być obecny przy wynajmie i posiadać prawo jazdy Koszt dodatkowego kierowcy to jedyne 40 PLN jednorazowo, opłata ta jest niezależna od długości wynajmu.

6. W jakim miejscu można wynająć zarezerwowany samochód?

Samochód można odebrać w naszych biurach, które znajdują się w centrach miast, czy lotniskach.
Możemy podstawić również samochód w dowolne miejsce wskazane przez Państwa, jednak wiąże się to z dodatkową opłatą.
W przypadku zwrotu można postąpić identycznie.

7. Czy jest możliwość wynajęcia lub zwrotu samochodu w innym miejscu niż wymienione w formularzu rezerwacyjnym?

Oczywiście, w takiej sytuacji prosimy o kontakt telefoniczny bądź mailowy oraz wskazanie preferowanego miejsce odbioru samochodu. Zostaną Państwo również poinformowani o dodatkowych kosztach związanych z podstawieniem samochodu.

8. Co robić w przypadku wypadku lub awarii?

W przypadku awarii lub wypadku należy bezzwłocznie skontaktować się z nami, a następnie pracownik Awos24 udzieli Państwu wszelkich szczegółowych informacji. W przypadku kolizji należy wezwać policję.

9. Czy można wyjeżdżać wynajętym samochodem na teren innych państw Unii Europejskiej?

Tak. Wystarczy przed wynajmem poinformować pracownika wypożyczalni o chęci wyjazdu za granice. Zostanie wówczas naliczona jednorazowa opłata w wysokości 100 zł netto, dzięki czemu samochód będzie posiadał ubezpieczenie assistance rozszerzone o wyjazd poza granice RP.

10. Co dzieje się z depozytem w przypadku uszkodzenia samochodu?

Depozyt zostaje wówczas pobierany i jest to całkowity koszt wynikający z uszkodzenia samochodu, niezależnie od rozmiaru tego uszkodzenia.
Ważną informacją jest fakt, iż nie pobieramy depozytu Klientów w przypadku likwidacji szkody z OC sprawczy. Oznacza to, że jeżeli nie byli Państwo sprawcą kolizji, znany jest sprawca, a na miejsce zdarzenia dostała wezwana policja, odstępujemy z poboru depozytu.

Można również skorzystać z opcji pełnego ubezpieczenia (kosztuje ono już od 20 PLN za dobę), dzięki któremu udział własny w szkodzie maleje do zera.

11. Jakie czynniki mają wpływ na zmianę początkowo szacowanej ceny wynajmu?

Jeżeli mają Państwo zamiar razem z samochodem wynająć nawigację, łańcuchy śnieżne, fotelik dla dziecka, wyjechać za granicę lub znieść udział własny w szkodzie, będzie to powodowało zwiększenie kosztów. Jednak o wszystkich dodatkowych opłatach zostaną Państwo poinformowani, tak by nic Państwa nie zaskoczyło.

12. Czy oprócz podstawowej opłaty za wynajem są również dodatkowe koszty?

Nie pobieramy żadnych ukrytych opłat, nie stosujemy również opłaty przygotowawczej, lotniskowej, cena zawiera ubezpieczenie w którym Klient odpowiada za szkody maksymalnie do wysokosci kaucji.
Koszt wynajmu może wzrosnąć jedynie w przypadku wyjazdu za granicę, wynajmu samochodu wraz z nawigacją GPS, łańcuchami śnieżnymi, fotelikiem dla dziecka czy w związku z dodatkowym kierowcą itp.
Całościowy koszt zostanie podany przed wynajmem auta, podczas rezerwacji.

13. Czy anulacja rezerwacji wiąże się z kosztami?

Nie. Nie ma żadnych kar za anulacje rezerwacji, prosimy jedynie o możliwie najwcześniejsze poinformowanie nas o tym fakcie.

14. Czy należy skontrolować stan pojazdu przed wynajmem samochodu?

Przed odebraniem samochodu wraz z pracownikiem Awos24 dokonywane są oględziny pojazdu. Wówczas wszystkie drobne zarysowania są zaznaczane na umowie wynajmu, tak aby najemca zapoznał się ze stanem pojazdu i nie odpowiadał za zarysowania powstałe już wcześniej.

15. Co należy zrobić przed oddaniem wynajmowanego pojazdu? Czy trzeba sprawdzić jego stan?

Samochód podczas zwrotu powinien być zatankowany do pełna, tak jak podczas odbioru. Następnie podczas zwrotu razem z pracownikiem wypożyczalni samochodów Awos24 przeprowadzone zostaną zostaną oględziny samochodu, sprawdzenie jego stanu. Jeżeli samochód nie jest uszkodzony całość depozytu wraca do najemcy.

16. Jak można przedłużyć wynajem?

Wystarczy zadzwonić do nas, poinformować o chęci przedłużenia wynajmu przynajmniej 12 godzin przed pierwotnym zwrotem , a następnie dokonać płatności za dodatkowe dni, odwiedzając nasz oddział lub wykonując przelew.

17. Czy trzeba mieć kartę kredytową, żeby wynająć samochód?

Karta kredytowa jest wymagana przy:
wyjeździe za granicę,

  • wynajmu samochodów z grupy premium i wyższych,
  • wynajmów bez dokonania wcześniejszej rezerwacji.

Natomiast jeżeli Klient dokonuje wcześniejszej rezerwacji, wynajmuje samochód z grupy niższej niż premium, może wynająć samochód korzystając z karty debetowej.

19. Czy auto musi być umyte podczas zwrotu?

Nie. Klient nie ma obowiązku czyszczenia samochodu, jednak znaczne zabrudzenie pojazdu uniemożliwia pracownikowi dokładnie oględzin i w związku z tym mamy dobę na dokonanie oględzin bez udziału najemcy.

20. Czym jest pełne ubezpieczenie samochodu?

Tradycyjnie samochód posiada ubezpieczenie, w którym Klient odpowiada za uszkodzenia samochodu maksymalnie do wysokości kaucji.
Jeżeli zdecyduje się na wykupienie opcji pełnego ubezpieczenia wówczas uszkodzenie samochodu, pęknięcie opony czy szyby nie powoduje pobrania kaucji, a sama kaucja maleje o połowę. Dzięki temu samochód z grup A, B i C można wynająć z kaucją 250 PLN.

Podsumowując korzyściami pełnego ubezpieczenia są:
zachowanie kaucji nawet, gdy samochód zostanie uszkodzony,
obniżenie kaucji o połowę dla większości grup samochodów.

Zarezerwuj samochód

Miejsce wynajmu

Data

Godzina

Miejsce zwrotu

Data

Godzina

Kupon rabatowy

 

Warszawa Airport

ul. Żwirki i Wigury 2B
tel. +48 668 332 035
warszawa@osekrent.pl

Katowice

ul. Ligocka 103/ Budynek 7
tel. +48 511 888 898 lub +48 668 330 966
biuro@osekrent.pl

Katowice - Pyrzowice

ul: Transportowa 2
Port Lotniczy Katowice-Pyrzowice
tel: +48 511 888 898 , +48 668 330 961
mail: ktw@osekrent.pl

Wrocław

ul. Graniczna 190
Port Lotniczy Wrocław
tel. +48 533 333 984
wroclaw@awos24.pl

Poznań

ul. Bukowska 285
Port Lotniczy Poznań Ławica
tel: +48 784 559 508
mail: poznan@awos24.pl

Kraków

ul. Medweckiego 1
Port Lotniczy Kraków-Balice
tel: +48 668 330 961
mail: biuro@awos24.pl

Gliwice

ul. Bohaterów Getta Warszawskiego 12
Dworzec PKP
tel: +48 668 330 966
mail: katowice@awos24.pl

zobacz na blogu

Tarcza finansowa 2.0

zobacz więcej